Telefon Değil O, Ayfon!

19 Ekim 2012, 20:49 | Havacılık, Seyahat, Sivil Havacılık, Uçak, Yolculuk kategorisinde yayınlandı | 4 Yorum
Etiketler: , , , , , , , ,

Uçak kalkacak, son kontroller.. Elektronik cihazların kapalı olması gerekiyor kalkış için, malumunuz. Ancak kabinde yürürken bir de bakıyorum 25-30 yaşlarında bir adam elinde telefonuyla  uğraşıyor.

– Beyefendi telefonunuzun kapalı olması gerekiyor kalkış için.

+ Telefon değil o, iphone!

Ooo Tanrımmm! Nasıl bilemedim onun ayfon olduğunu! Ayfon elektronik olmadığından rahatça kullanabiliyorduk, değil mi? Bu nasıl bir algıdır acep? Onlar halka değil fil!

– Beyefendi, ayfonunuz elektronik değil mi? Fişe takılıyor vs. 

+ Evet.

– O hâlde diğer bütün elektronik cihazlar gibi kapalı olması gerekiyor kalkış için. 

Reklamlar

4 Yorum »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. flight mode’a alındıysa cihaz kapatılmasına gerek yoktur. papağan gibi kendisine öğretileni tekrarlamaktan başka bir şey bilmeyen uçak personeli illa ki telefonunuzu kapatın da kapatın diye tutturur her seferinde. iyi uçuşlar!

    • Şimdi günümüz şartları göz önüne alındığında haklısınız elbette. Uçakta internet hizmeti sağlanırken, laptop açabiliyorken telefonun kapalı bırakılması mantıksız. Ve bu konuda havayollarının farklı farklı uygulamaları var. Kimisi ‘uçuş boyu’ telefonlarınız kapalı olmalı uyarısı yaparken kimi ‘kemer ikaz ışıklarından sonra’ uçuş modunda kullanılabileceğini söylüyor. Ancak ortak olarak uygulanan bir durum varsa o da uçağın kalkışı itibarıyla kemer ikaz ışıkları sönene kadar, yani uçak düz uçuş konumuna gelene kadar bilgisayar ya da telefon, müzik çalar ya da fotoğraf makinesi gibi her türlü elektronik cihazın kapattırıldığıdır. Aynı şey uçağın inişine 10-15 dk kala arası da uygulanır. Zira uçuşun, söz konusu olan bu kalkış ve iniş esnaları her daim acil durum olarak kabul edilir. Kabin memuru da (her birinin yaklaşım ve üslubunu bilemeyeceğim) kendi havayolu şirketinde kabul edilen kuralı uygulamak durumundadır. Ha kalkış esnasında bir telefon açık diye ‘Aman Tanrım hepimiz öleceğiz!’ travması yaratmak gereksizdir belki ancak bu acil durum sürelerinde elektronik cihazlar uçuş modları etkin olsa bile açık kalabilir ya da kalamaz konusundaki karar da bana ait değil maalesef. Havayollarıyla, sivil havacılıkla, işin erbabıyla enine boyuna tartışmak gerekir.
      Ancak şunu biliyorum ki uçuş boyu telefonun kapalı kalması kuralının koyulma sebeplerinden biri de yolculardır. Yerleşmiş ya da yerleştirilmiş olan bu düşünceye binaen yolcunun, uçakta açık telefon görmesini takiben, o telefondan daha fazla tehlike yarattığından kapalı olması kuralı getirilmiştir bazı havayollarında. Bizde gayet yaygın meselâ. Uçağa sık binenler genel tavır ve davranışları gözlemliyorlardır. Kuralı toplumsal olarak yedirmek lâzım. Benim yazdığım eğlenceli bir diyalog sadece.

  2. teşekkür ederim bu bilgiler için. benim sözüm size değil de bazı işgüzar kabin memurlarına idi. ayrıca laf anlamaz, şımarık, yolculara söyleyecek de hiçbir sözüm yok.

    • İşgüzar her yerde.. 🙂 Hele ki eşyalarını yerleştirip oturmaya hazırlanan ve zaten düzgün düzgün giden insanın tepesine çöküp ‘kapat kapat’ diye çöken arkadaşlar karşısında elimi kolumu yüzümü nereye koyacağımı şaşırıyorum. Üstüme alınmak ya da durumu haklı çıkarmaktan öte neler olup bittiğini açıklamaya çalışarak yazmaya çalıştım.. Çok teşekkür ediyorum..


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.
Entries ve yorumlar feeds.

%d blogcu bunu beğendi: