Her Yol İstanbul’a Çıkar!

10 Kasım 2012, 23:55 | Havacılık, Seyahat, Sivil Havacılık, Uçak, Yolculuk kategorisinde yayınlandı | 6 Yorum
Etiketler: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Uçağa yolcu alımı tamamlanmak üzere, sayım yapılıyor ancak 1 fazlamız var nereden kaynaklandığı bulunamıyor. Operasyon görevlilerindeki biniş kartları tamam, evraklar tamam. Uçak gecikmeye girdi. Herkesin biniş kartını kontrol etmemiz gerek. Yolculuk İstanbul’a ve aynı saatlerde başka bir havayolu da İstanbul’a sefer düzenliyor. Karışıklık olma ihtimali her daim baki.

Başladık kontrole..

Ve tahmin edildiği üzere bir adet başka havayolundan bilet almış yolcu var  uçakta.

“Beyefendi uçağımıza hoş geldiniz ancak siz, biletinizi başka bir havayolundan almışsınız. Sizin uçağınız yan tarafta bulunuyor şu an. Acilen uçak değiştirmeniz gerekiyor.”

“Öyle mi? Siz nereye gidiyorsunuz?”

“İstanbul’a”

“E ben de İstanbul’a gidiyorum.”

“Doğrudur tabii ki beyefendi ama sizin biletiniz UçanKüheylan Havayolları’ndan değil, Petlasjet’ten.  Bu sebeple..”

“Ya işte her ikisi de İstanbul’a gidiyormuş. Saatler de aynı. Ne fark eder yahu ha o uçak ha bu uçak”

“Operasyonlar bu şekilde gerçekleşmiyor yalnız beyefendi.”

Dolmuş mu yahu bu? Kamil Koç’tan bilet alıp Nilüfer Turizm’le gidebilmiş midir acaba şimdiye dek? Aaaaa hiç telaş etmiyor arkadaş. Rahata bak. ‘A yanlış olmuş du bi ineyim’ demek yok.

“Beyefendi yalnız bavulunuz varsa şu an diğer uçağa yüklenmiştir, büyük karışıklıklara sebep olur ve güvenlik açısından bu şekilde seyahat edemezsiniz. Bilet aldığınız uçağa binmeniz gerekiyor.”

Diğer yolcular da yaşanan bu gecikmeden ötürü söylenmeye başlayınca, çılgın yolcu aldı eline torbasını kalktı yerinden.

 

“Aman ya amma dert oldu şimdi buradan in oraya bin offf!!”

 Haydi bir zahmet! Oyh!

Yaşanan gecikmeden dolayı özür diler iyi uçuşlar dileriz!

Ne biçim havayolu ya, niye geciktik ya?!?

Ben ne yapayım yeaaaa? Ben mi bindim yanlış uçağa, ben mi bakmadım uçağın üstünde kocaman yazan adına, elimdeki bilete? Ben mi inat ettim inmeyeceğim diyeeee ben mii?!?! Uçağın suçu ne ayrıca?! Havayolunun suçu nee?!?! 

6 Yorum »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. çok hoş anılarınız. zevkle okuyorum ama şu uçanküheylan ve petlasjet olayına ayrı bi bayıldım ya. evde yalnızken sesli güldüm o kadar yani(not: evde yalnızken güldüğümde kendimi bi garip hissederim nedense komedi filmi izlerken bile tutarım kendimi:)

  2. çok teşekkürler, çok sevindim sizi güldürdüğüme 🙂 ben de yazarken çok büyük keyif alıyorum ve daha yazmak istediğim çok şey var..

  3. Havayolunun sucu ne diyorsunuz da, o “enteresan vatandas”in elindeki binis kartini kimse kontrol etmemis mi de adam kolaylikla yanlis ucaga binmis? Hem kapidan gecerken (koruge giriste veya otobuse binmeden hemen once) hem de kabine giriste kontrol edilmesi gerekirdi? Ayrica o vatandas indikten sonra ucaktaki tum yolcular tumuyle indirildi mi? Kurallar bunu gerektirir. El bagajlari arandi mi? O kisinin inerken bazi seyler birakip da inmedigini nereden bilecegiz?

    • Şimdi evet havayolunun suçu ne derken, olmamış tabii dediğim, var suçu. Yer görevlileri biletini kontrol etmeliydi. Ancak, farklı havayolları farklı uygulamalar yapabiliyor bu konuda. Yolcu uçağa geldikten sonra biniş kartını kontrol etme durumunu her şirket uygulamıyor. Yer görevlisi kaçırdıktan sonra uçağa birinin yanlış binmesi gayet olağan bir durum. Hele ki bu durumda yaşandığı gibi aynı saatlerde aynı varış noktasına yapılan uçuşlarda sıklıkla yaşanıyor. Hatta bu durumlarda kabin ekibi ‘gerek yok’ dense bile başına geleceği bildiğinden kartlara bakıyor, varış noktası anonsları yapıyor vs. En azından benim olduğum uçuşlarda böyle yapıldı hep.
      E peki o zaman bu durum ne? Havayollarının hızlı zamanında operasyon yapmaya çalışması sebebiyle, az zamanda, az kişiyle çok iş yapılırken bu tarz önemli mevzularda takılmalar yaşanıyor. Çünkü kapıda kartlara bakması gerekene, başka görev veriliyor, başındaki adam ‘hadi hadi’ diyor, uçakta keza benzer durumlar söz konu. O kalkış öncesi zamanda 3279 adet işle sorumlu bırakıldığından bir sürü şey aksıyabiliyor.
      Ya da körüğün olmadığı meydanlarda, uçaklara yürüyerek gidilirken iyi yönlendirme yapılmadığında yolcu gayet kolaylıkla başka bir uçağa binebiliyor. Yaşanan bu olay da böyle bir meydandaydı. Sadece kapıdan çıkarken kontrol ediliyor ve kabin ekibine de kartlara bakmaya gerek yok uyarısı verildiğinde gayet yaşanabilir bir yanlışlık hâline geliyor yanlış uçağa binmek. Ve bu durumda evet havayolu suçlu oluyor. O ibaremi değiştirmem gerek. Gayet haklı bir söz olmuş sizinki. Yazarken ne düşündüğümü hatırlayamıyorum tam. Yoksa körü körüne şirket ya da havayolu savunan bir konumum yok.

      Ve evet buraya yazmadım, belki ayrı bir başlığa konu edebilirim prosedürü. İşin daha acı verici kısmı o aşamada yaşandı zaten. Hava yağmurluydu, herkes indirildi, bagaj eşletirmeleri yapıldı, bütün bunlar dışarıda ve yağmurda yapıldığı için bir sürü sıkıntı yaşandı, uçakta kalanlar uçağı taradı vs. Ancak hızlı operasyon baskısı bütün bunların ne derece sağlıklı yapılmasını sağlıyor orası belli değil tabii. Böyle işte..

      • Tabii ben de tumuyle havayolu hatalidir demedim, yanlislik olmasin 🙂 Cok buyuk hatanin yolcuda olmasinin yaninda, havayolunun da ufak bir ihmali var tabii.
        Boyle bir durumda tabii yolcularin indirilmesi, bagaj eslestirmelerinin yapilmasi konusuna deginmek istiyorum. Bu prosedurun dogru yapilip yapilmadigini kim kontrol ediyor? Bir ucusta rastladigim bir olayda, inmek durumunda kalan bir yolcu sonrasi diger yolcular disari cikarilmadi, sadece herkese “herkes bagajlarini kucagina alsin” denildi. Benim sadece bir sirt cantam vardi, ayagimin hemen yaninda duruyordu, bilerek kucagima almadim, hatta onumdeki koltugun altina yatirdim cantami, sahipsiz bir cantaymis gibi.. Tabii ki ne kucagimda cantanin olmayisi, ne de onumdeki koltugun altindaki sahipsizmis gibi duran canta kimsenin dikkatini cekmedi… Hatta birakin benim cantami, diger yolcularin kabin bagaji eslestirmeleri bile dogru duzgun yapilmadi, bircok canta halen bas ustu dolaplardaydi ve onlarin kime ait oldugu sorgulanmadi bile… sadece biraz hengame, biraz kabin bagaji kucaklamaca ve bu karmasa ortasinda bagajlarin tekrar bas ustu dolaplara konulmasi ve ucus..

      • Bagaj ve yerdeki işlemlerle operasyon görevlileri ilgilenir, uçaktaki el bagajlarına da kabin memurları bakıyor böyle durumlarda. Ancak sizin de söylediğiniz gibi artık öyle operasyonlar gerçekleşiyor ki bu kontroller yüzeysel kalıyor. Uçakta bagaj kalması durumunda, hatta bavulu geçtim cüzdan bile kalması hâlinde bomba prosedürü uygulanır denir. Uçak açığa çekilir, bomba imha ekipleri gelir, uçak dip bucak aranır vs. vs.
        Tabii durum böyle olunca, o uçak operasyondan çekilir, uçuş aksar, gecikmeler vs derken herkes sıkıntı yaşar. Ben uçtuğum süre boyunca böyle bir şeyi yaşamadım, yaşayanı da pek duymadım.
        Hatta düşününce çantayı cüzdan büyük kalıyor. Uçağın minik bir köşesine minik bir şey bırakılsa kimsenin haberi olmayabilir. Gerçi uçağa gelene dek geçilen kontrollerin de üst düzey olduğu kabul edilir, bomba, patlayıcı ya da yaralayıcı türde bir madde geçirilmez denir. Fakat uçaklarda bıçakla elma soyan, şişle örgü ören teyzeleri de görmek mümkündür. Kontroller her daim şahanedir demek zor galiba.
        Ve bazı meydanlarda sivil havacılık denetçileri uçağa gelip kontrol yaparlar, bu esnada bir köşeye güvenliği tehlikeye sokabilecek bir nesne bırakabilirler/bırakmaya çalışırlar. İyi takip etmezsen, durumu fark etmezsen o uçağın kalkmasına izin vermezler bulunana kadar. Havayolu da ciddi bir ceza alır.
        Kabin ekibi eğitimi esnasında da bu konulara çok ciddi şekilde önem verilir ama uygulamalar nedense birçok farklı sebepten eksik kalır. Daha söylenecek bir şey var elbette ama şimdilik bu kadar yazmış olayım.
        Ayrıca gecikmiş bir cevap verdiğim için kusura bakmayın lütfen, yoğun bir hafta oldu ilgilenemedim pek blogla.


Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.
Entries ve yorumlar feeds.

