Hey, şu lanet olası tuvalet nerede dostum?

22 Kasım 2012, 14:04 | Havacılık, Kabin Memurluğu, Seyahat, Sivil Havacılık, Uçak, Yolculuk kategorisinde yayınlandı | 3 Yorum
Etiketler: , , , , , , , , , , , , ,

Hayatımın son dönemlerini düşündüğümde uçtuğum uçaklar evimden daha iyi bildiğim yerlerdir. Evde üstüm başım nerede bilmem ama uçaktaki tüm olağan ve acil durum malzemelerinin yeri aklımdadır mütemadiyen. Gözümü bağlasan ne nerede bulurum hani.

Uçağın inmesine yarım saat kala gibi bir zaman var. Telaşlıyız tabii. Her yeri toparla, düzenle, yerleştir, temizle derken robot gibi işliyor ellerimiz.

O unit*, bu trolley** eğilip kalkarken bir yolcu geldi. Başımı kaldırdım “tuvalet için bekliyorsanız şu an dolu isterseniz arkadaki tuvaletleri kullanabilirsiniz” dedim.

“Ha? Öyle mi?” dedi şaşkınlıkla. “Nasıl gideceğim? Dümdüz mü?” diye sordu dümdüz koridoru işaret ederek. Çınnn etti kulağım. Bir an mavi ekran olduğumu hatırlıyorum. Ah be yolcum ne yaptın ya?!

“Evet hiç sapmadan dümdüz arkaya gidiyorsunuz.” dedim nasıl bir surat ifadesiyle gülümsediğimi bilemeden. Orada kime sorsanız gösterir..

Arkasından şöyle bir baktım acaba bulabilecek mi diye oysa ne merdiven görünüyordu ufukta, ne sağa sola sapacak koridorlar. Kaybolman imkânsız dostum, dümdüz uçak işte! Tamam tamam kimse uçaktaki tuvaletin yerini bilmek zorunda değil de bulunduğun mekânı algılamak diye bir şey var. Hani zaman-mekân-uzam.. Yani belki boş bulunup paralel evrene de sıçramış olabilir kendisi..   Tez zamanda inmeliydik, tez zamanda inmeliydik! Bir saatten sonra oksijensiz kalan beyin hücreleri it oynamış yonca tarlasına dönüyor. 

*Unit: Hosteslerin çalıştığı mutfaklarda (galley)  yer alan metal dolaplar.

**Trolley: Uçakta yiyecek, içecek, duty free vb. servisler için kullanılan tekerlekli araç.

3 Yorum »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. bir kitap yazmaya ne dersin dostum ?

    • güzel olurdu herhalde 🙂 sanırım bu yöntem daha hızlı geldi bana 🙂

  2. bence sen bunu bir düşün. eğlenceli bir kitap olabilir.


Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.
Entries ve yorumlar feeds.

