Oksijenle İlgili Hayaller

24 Ocak 2013, 13:10 | Kabin Memurluğu, Uçak, Yolculuk kategorisinde yayınlandı | 5 Yorum
Etiketler: , , , ,

Bu şekilde bir blog araması gelmiş: Oksijenle İlgili Hayaller

Arama yapan kişi ne düşünmüştür bilemiyorum ancak ben çok fazla hayal kuruyorum oksijenle ilgili.

Yazın, havalandırmalar çalışmadığında ya da çalıştırılmadığında ter kokularının kabini sarmasını takiben oksijen hayalleri kuruyorum meselâ. Bir sabunu bile çok görüyor bazı insanlar. İlgili olarak (bkz: deotak)

Bir bakıyorsun köfte falan çıkarmış biri, diğeri ağır kokulu bir cips yiyor derken biri kusuyor. Sonra uzaklardan bir bebek bezi sesi.. Başını kaldırıp bakınca bebeğe yakın koltuktakilerin bayıldığını görüyorsun. Evet çok hayal kuruyorum. Hayal olmayan şeyse yolcunun, o bebek bezini, bindiği ulaşım aracı çöplükmüşçesine koridora, koltuğa bırakması. Biyolojik silah denemesi midir nedir?!

Sabah 06:15, günün ilk seferlerinden ve uçağa daha biner binmez ya da kalkıştan hemen sonra tuvalete giren bir şahıs ve sonrasında uçağın yarısını kendinden geçiren bir koku. Oksijen hayali kurmamak elde değil. Topluca göz feri sönmesi böyle bir şey.

Servisin ortasında, zaten kısıtlı oksijenin olduğu bu hava karışımına eklenen bir gaz. Maske çıkarıp oksijen soluyasım geliyor. Uçakta yedi psikopatı bulun!

“Havada mıyız?” sorusu.. Hep oksijensizlikten işte! Evet delicesine hayal kuruyorum.

Gelin hep beraber kuralım bu hayalleri 🙂

5 Yorum »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Bu yazdıklarınız “Oksijen azlığından” ileri geliyorsa eğer, korkarım atmosferde de Oksijen kalmamış..:)

    • Ahahaha kalmamış valla 🙂 kürece ısındık iyice!

  2. Kabin memuruna bakar mısınız? Bebek maması ısıtamıyor, çay suyu ısıtamıyor, uçağa yanlış yolcu alıyor… Üzerine “Uçakta mama ısıtacak donatı yok mu?” diyene “Meşe odunu var!”, sıcak çay isteyene “Ziftin pekini iç!”, “Uçak gürültülü” diyene “Kulağını tıka!”, vişne suyu isteyene “Hay bu kaçıncı ama ya?!”, “Niye geciktik?” diyene “Otobüse binseydin!”, tuvaleti sorana “Bak kafam kadar yazıyor orada!”, “Neredeyiz?” diyene “Haritada yazıyor!”… Cep telefonu gibi hostes; zararlı olduğu kaıtlanmamış ama kabinde olması bile ürkütücü… Azıcık fazla öder, globally ours’la giderim abi; üç kuruş ucuz bilet için çekilecek dert değil… Oysa “hostes” nasıl tanımlanıyor Azerice Wikipedia’da? “Təyyarə və gəmilərdə sərnişinlərə qulluq etmək üçün ekipajın sıravi üzvü.” Neymiş işiniz? “Qulluq” etmek. Almış mıyım bileti? Almışım. Demek ki o bilet geçerli olduğu sürece sen kulsun, ben efendi. Hayır yani, bunu idrak etmek bu kadar mı zor?..

    • Kabin memuru, içinde bulunduğu uçağın donanımı ve elindeki olanaklar kapsamında yardımcı olabilen bir görevlidir. Yolcu tarafından istenen donanımın olmaması durumunda yapacaklar ne yazık ki sınırlıdır. Olmayan fırınlar yaratılamaz meselâ.
      Herkes, sahip olduğu iradeyle istediği hizmeti, istediği yolculuk şeklini, istediği şirketi seçebilmektedir.
      Kabin memurunun görev ve kapsamı kendi el kitaplarında, ilgili web sitelerinde net şekilde tanımlanmıştır. Azerice wikipedia’da yer alan tanımın resmî kaynak olarak alınıp alınmaması bile şüpheli olmakla beraber ‘qulluq’ kelimesi uçakta kul olmak değil hizmet vermeyi ifade eder. Hizmetlerse ilgili şirketlerin vaad ettikleri kapsamda sunulur.

      Benim yazılarımda ise dikkat edecek olursanız yolcuya karşı herhangi bir saygısızlık söz konu olmamıştır, yolcu hiçbir şekilde hakarete uğramamış, aşağılanmamış, coğrafyalara ayrılmamıştır. Görev kapsamında verilebilecek ya da verilmesi gereken herhangi bir hizmette aksaklık olmamıştır.
      Burası kişisel bir blog olup kişisel görüşler ve düşüncelere yer verilmiştir. Bunları ayırt etmek lâzım gelir.
      Ve dediğim gibi istediğiniz koşulları seçmek sizin iradenizdedir, bu da herkesin kolaylıkla idrak edebileceği bir seçimdir. İster düşük ücretli bir şirket seçersiniz, ister jet kiralarsınız siz bilirsiniz. Ayrıca söz konusunun insan olduğu yerde, verilen paranın da bunun ölçütü olmadığı da sıklıkla tecrübe edilen ayrı bir konudur. Malumunuzdur ki “hırs ve para düşkünlüğü belki de bütün ihtiraslardan daha fazla suç sebebidir” denmiş. Buyurun bütün dünya sizin ancak hiçbir hizmet sektörü de gözümde kimsenin kimseye kulluk edeceği alanlar değildir. Kendinize kul arıyorsanız daha başka mecralara gitmek gerekecektir bence.
      Bu konuda yazılmış diğer yorumlara cevap verme fikrini de lüzumsuz görüyorum bu çerçevede. Saygılarımla…

    • fikriluzumsuz …yorum yaparken etik kurallar çerçevesinde yorum yapınız.
      ..siz kimin kulusunuz o halde size kim para ödüyor ?… siz hayatınıza Wikipedia’larla yön veriyorsunuz anlaşılan bende sizin kişisel gelişimize katkıda bulunabilmek amacıyla Wikipedia’dan araştırma yaptım buyrun okuyunn ….(SAYGI,herhangi bir ilişki içinde olunan bir kurum, birey ve benzerine, söz konusu varlık veya oluşumun ilgi ve duygularının farkında tutum sergilemek, buna göre uygun bir davranış tarzını, tutumu benimsemektir. Saygı, genellikle, ilişkide olunan, iletişim kurulan varlık veya oluşumun hak, değer, inanç ve her türlü özelliğini göz önünde tutmak bunlara önyargısız yaklaşmayı içerir. Her ne kadar tersi gibi gözükse de saygı kavramı haklar kavramının varlığından önce gelir ve haklar kavramına dayanmaz…….NEYMİŞŞ ? SAYGI KAVRAMI HAKLAR KAVRAMINDAN ÖNCEYMİŞ …….. KARŞINIZDAKİ İNSAN SIZE HİZMET EDİYORSA O SİZİN KULUNUZ DEĞİLDİR.
      kabin memurları uçuşta sizin konforlu ve güvenli uçuşunuzu sağlamak için bulunmaktadır kulluk etmek için değil siz bunu idrak edin öncelikle müşteri olarak… bu nedir yaa nasıl bir düşünce tarzıdır anlam verememekle beraber seyahat ederken siz ve sizin gibiler uçakta kabin memuru ,restaurantta garson ,çalışanlara para verdim ben söylerim yaparımcıların yerine ben utanıyorum …çalışanın ekmeğinle oynar bu tip insanlar bunun farkında bile değiller neden para vermiş efendi ..
      para vermekle ödemekle efendi olunsaydı oo kimler efendi olurdu kimler 🙂


Kabin Memuru için bir cevap yazın Cevabı iptal et

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.
Entries ve yorumlar feeds.