Elma Değil Ayva!

11 Aralık 2013, 06:41 | Kabin Memurluğu, Sivil Havacılık, Uçak, Yolculuk kategorisinde yayınlandı | 3 Yorum
Etiketler: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Karadeniz uçuşumuzun bir kısmını anlatmıştım. Zor bir gündü o gün benim için. Altıncı gün uçuşum, üst üste sabahın dört, dört buçuğunda kalktığım bir programdı. O gün de alarm çalınca gözümden gayri ihtiyari yaşlar süzülerek kalktım. Doğruldum ama niye uyandığımı anlamaya çalışıyorum. Bir süre öyle dolaba, duvarlara falan baktım. Başımı çevirdim bir de ne göreyim, beynimin pekmezi akmış yastığa. O zaman basınç, kulak falan derken uçuşa gideceğimi hatırladım. Kalk, kalk, kalk! Geç kalacaksın! Kalktım ama tabanlarım yere basmak istemiyor, nasıl sızlıyor.. Yatak da sıcacık kaldı öyle. Daha akşamüstü dönmüşüm ne olduğunu anlamadan gidiyorum yine. Banyo aynasına bakıyorum, ezbere hareketlerle saçımı falan topluyorum. Topraklı patates gibi hissediyorum. Empatide sınır tanımıyoruz malum.

Neyse varıyorum olay yerine, ekiple toplaşmaca, brifing falan derken uçağa geliyoruz.
Uçuyoruz, uçuyoruz, tam eve varacağız derken önceki hikâyemizdeki teyze can yeleği konusuyla eğlendiriyor bizi. Bu arada kalkıştan sonra gidip kendisine gerekli açıklamaları yapıyorum.

‘Bu servisi de yaptık mı bitiyor’ diyerek önlükleri giyip çıkıyoruz sahneye. Servise önden çıkan arkadaşların bir eksiği oluyor ve onu vermek için öne doğru giderken bir piknik masası görüyorum. Üç teyze, bir bebek binlerce metre yukarıda altın günü yapmanın keyfini çıkarıyorlar. Ama cam kenarındaki teyze, ki kendisi Lays reklamlarında ‘Hadi yiyin gari’ diyen teyzenin aynısı, bir iştahla elma soyuyor. Böyle anlatınca başta bir anormallik görmüyor tabii insanlar.

“Ne var yani, kadıncağız getirmiş elma yiyor işte” diyorlar.
“Elma yemiyor, elma soyuyor.” diyorum. Bakıyorlar öyle.
“Soyuyor!” diyorum, “Bıçakla soyuyor, ısırmıyor”.
“Haaa..” diyorlar.

Dur diyorum, önce şu elimdekini öndekilere vereyim, o sırada amire de bilgi vereyim, öyle dönerim. Amire söylüyorum. “Yuh!” diyoruz tabii, “O bıçak nasıl girmiş uçağa?”. Hani elindeki de minik meyve bıçağı falan değil bildiğin orta boy mutfak bıçağı. Amir gerekli raporu yazacağını söylüyor. Yapacak bir şey yok tabii, gidip teyzeden bıçağı alacağız. Güvenlik görevlisini düşünüyorum havalimanındaki, sohbet mi ediyormuş, çay mı içiyormuş, teyze akrabası mıymış, çanta ötmemiş mi, x-rayde görünmemiş mi? Kimi yerde suyu içerken şişeleri insanın ağzından alıyorlar, kimisinde bıçakla giriveriyorsun uçağa. Hey gidi!

Gidiyorum teyzenin yanına. Tam konuşacağım, o konuşuyor:

“Ay kızııım, kokmuştur salatalık falan, buyur ye sen de” diye peçeteyle salatalık uzatıyor, bir dilim de elma koyuyor içine taze soyulmuşundan. Enee, resmen Lays teyze bu!

“Sağolasınız, çok teşekkür ederim ama b..”

“Al al, bir şey olmaz, atarsın ağzına hemen”

Yüzümle peçete arasında 10 cm var, yok desem lafımı tıktığı gibi onları da ağzıma tıkacak gibi bakıyor teyze, öyle bir anaçlık, öyle bir yedirme hevesi.

Bir gözüm bıçakta. Tabii bizim teyzelerin elinden ‘İyi günler, IATA‘nın bana verdiği yetki ve Dangerous Goods Regulations kitabının bilmem kaçıncı bendine göre o bıçağı elinizden almam gerekiyor’ diyemiyor insan.

“Yok sağolun teyzeciğim ama şimdi bıçak getirmişsiniz ya yanınızda güvenlik açısından almam gerekiyor onu.”

“Aa niye ayol elma yedik diye mi?” He elma yediğiniz için, Adem’le Havva cennetten kovuluyor, biz uçaktan indirmişiz çok mu?!

“Hayır, Allah korusun türbülans olur bir şey olur bıçak bir yerinizi keser, bilemiyorum birinin kanlısı uçaktadır sizin bıçağa göz diker, iki sevgili el ele diye birinin höyytt diye dalası tutar, bebeğin biri bir türlü susmaz yanındaki cinnet geçirir falan. Hem bebek de var mazallah, alayım ben onu, inerken teslim ederiz yine size olur mu? Kendi güvenliğiniz için..”

Bir kaç saniye baktı anlamsızca ama “İyi madem…” diye mırıldanarak verdi.

Böyle durumlarda bazı insanlar bu cici teyzenin boğazını sıkıyormuşuz, elinden zorla çantasını alıyormuşuz gibi hislere bürünüp koruyucu tavırlarla kötü kötü bakarlar ekibe. ‘Şunlara bak, ne istediler kadıncağızdan, şurada iki elma yedi ona da göz koydular gibi mırıltılar, bakışlar uçuşur kabinde. Uçak yere inene kadar böööyle dik dik bakar her geçişinizde, inerken afra tafralar, dişlerin arasından nice laflar… Yine de ne mutlu ki kimi bu tavırları sürdürürken kimi yaptığımız açıklamalarla ani aydınlanmalar yaşar: “Hakkaten ha, delinin biri kalkıp bıçaklasa havada ne halt yiycez di mi?

Dönüşte annemlere uğradım önce, kapıdan girince:

“Oo hoş geldin, hadi çıkar üstünü meyve soyduk ye biraz” dediler.

Herkesin de ne meyve yediresi tutmuş arkadaş.

“Ben biraz uyuyayım, çok uykum var” deyip kıvrıldım yatağa.

Google aramalarında konuyla ilgili  denk gelen ilk örneklerden birkaç tanesi:

http://www.tsa.gov/traveler-information/prohibited-items

http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/safety/air-security/index_en.htm

http://www.turkishairlines.com/tr-tr/seyahat-bilgileri/mevzuat-ve-yasal-bilgiler/yolcu-ve-bagaj-tasima-genel-sartlari/bagaj

http://ataturkhavalimani.gov.tr/sik-sorulan-sorular.html

http://www.ataturkairport.com/tr-TR/ucus_oncesi/Pages/Bagaj.aspx

http://www.flypgs.com/bilgilendirme/genel-kurallar.aspx Genel Bagaj ve Taşınabilir Aletler Alt Başlığı

3 Yorum »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. tüm blogu bir çırpıda okudum:) insanlarla uğraşılan her meslek de bunlarla karşılaşmak vatan borcu:)
    Allah kolaylık versin…yazılarının devamını bekleriz ( kötü dilek mi oldu bu)

    • Merhaba, çok teşekkürler 🙂

      İnsanla çalışmak her daim zor maalesef. Ne diyelim, sabır dileyelim 🙂

  2. Cok guzel anlatmissiniz:) Size bir sorum olacak. Okulumun son senesindeyim ama bu arada thy de kabin memurluguna basvurdum. Olumlu sonuclanmasi durumunda okulum sorun olur mu? Yani okulumda devam sart degil ancak sinavlara gitmem gerekir. Cok mu zor?


Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da Blog Oluşturun.
Entries ve yorumlar feeds.

